FINSKÁ SAUNA

Saunování patří mezi jedny z nejstarších regeneračních a relaxačních metod. Kombinace malé uzavřené místnosti a horkého vzduchu s minimální vlhkostí a teplotou 90 - 110°C prohřeje do hloubky celé tělo, ze kterého se přes kůži vyplavují škodlivé toxiny.

Při saunování jde o cílené střídání teplotních nárazů horkého vzduchu v kontrastu s ledovou vodní koupelí, sprchou či venkovní ochlazovnou. Pro zvýšení účinků horka "v potírně" se může provádět automasáž nejrůznějšími masážními žínkami a kartáči.  Přiměřeným počtem střídáním cyklů pobytu v potírně a cyklů ochlazení lze individuálně dosáhnout potřebných účinků sauny.

PODLE POČTU ABSOLVOVANÝCH CYKLŮ ROZLIŠUJEME SAUNU:

  • dráždivou - 1x (cyklus)
  • povzbudivou - 2x
  • uvolňující - 3x
  • útlumovou - 4x
  • vyčerpávající - 5x
  • rizikovou - 6x a více

SAUNOVÁNÍ VE FINSKÉ SAUNĚ

  • do sauny nechoďte na lačno ani s plným žaludkem. Pro jistotu před vstupem do sauny nepijte alkohol
  • před samotným saunováním se umyjte a osušte, budete se potit rychleji
  • do sauny vstupujte bez plavek
  • saunujte se maximálně 15 minut
  • pak vyjděte ze sauny a ochlaďte se jedním ze způsobů ochlazování
  • celý proces trikrát opakujte
  • aby měla sauna ten správný přínos, navštivte ji minimálně jednou týdně

 Saunování patří mezi aktivity, které můžete provozovat s celou rodinou i s přáteli. Společné saunování je oblíbeným způsobem, jak si odpočinout a součastně strávit večer se svými blízkými.

Na závěr všech saunových cyklů se doporučuje krátká očistná sprcha a minimálně půl hodiny odpočinku v teplé klidné místnosti - ideálně vleže. Dopřejeme svému tělu příjemného doznívání účinků saunování a snažíme se již vyhnout dalšímu pocení.

Po saunování je nutné dodat tělu ztracené tekutiny. K tomu ideálně poslouží naše restaurace s barem a bohatou nabídkou chutných koktejlů z čerstvého ovoce, minerálních a iontových nápojů.